SuCasa brengt SEO as a service

Servitization dringt door in alle markten.
Wat begon met Cloud-software in plaats van geïnstalleerde programma’s zet nu bijna alle diensten in een ander daglicht.

De tijd is rijp voor eenzelfde beweging binnen digitale marketing.
Met een enorm aanbod aan website-bouwers kan iedereen zich een website op maat veroorloven.
Het doel van de website is voor iedereen nét wat anders, maar generiek mag gezegd worden dat het gaat om vindbaarheid en uiteindelijk conversie: orders!

Met het toenemend aantal websites en digitale bedrijven is beter gevonden worden super belangrijk.
Voor de zoekmachines (waarvan Google de meest bekende is) moet je dus opvallen.
De hiervoor bestaande technieken zijn verpakt in het begrip “Search Engine Optimization” ofwel SEO.

SEO as a service

SEO heeft impact op alles wat u op uw site doet.
SEO werkt pas goed als u met regelmaat en relevantie onderhoud aan uw site pleegt.
Of onderhoud láát plegen, want doorgaans heeft u het druk genoeg met uw eigen werk en bent u geen SEO-specialist.
En wat het op gaat leveren is toch nog maar de vraag.

SuCasa™ draait het om.

Uw website blijft belangrijk, dat staat voorop.
Maar het gevonden worden, relevante aanvragen in uw inbox krijgen, conversie, omzet, orders, kortom alle SEO-resultaten, hoeven niet óp uw site te draaien.
SWW Consultancy regelt dit voor u, onze site is als het ware “uw huis” voor uw SEO as a service.

U geeft aan voor welke klanten u bepaalde oplossingen te bieden hebt.
Met een stukje uitleg, that’s all!
SuCasa™ zorgt voor relevante aanvragen op uw website of directe mailbox.
Daarna is het aan u om de aanvraag om te zetten in een opdracht, maar dat is waar u juist goed in bent, anders deed u niet wat u nu doet toch?

Lees ook:
SuCasa ™: meer klanten zonder één aanpassing aan uw website
SuCasa™: Maakt SEO makkelijk en gratis

 

SuCasa maakt SEO makkelijk en gratis

Onlangs werd u ’s morgens wakker en opeens wist u het:
SEO, dát moeten we gaan doen!

Eenmaal aan uw werkdag begonnen bleek er amper tijd te zijn geweest om te verdiepen in SEO.
En hoe makkelijk is dat nu eigenlijk?
Voor u het weet bent u weken verder en de kans is groot dat u nog steeds die handige ondernemer bent, maar nog altijd geen SEO-specialist.

Bij het verdiepen in de SEO-theorie las u met zekerheid dat een goede ranking niet staat bij één actie, de kracht zit hem -ook- in de herhaling.

makkelijk SEO gratis

Toch googelde u nog één laatste keer op makkelijk en gratis SEO.
Gefeliciteerd: daarom bent u waar u nu bent: óver de helft van uw SEO-implementatietraject.

Power to the masses

In een eerdere aankondiging van SuCasa™ werd al toegelicht wat het systeem draaiend houdt. (lees het stuk hier als u het nog niet eerder tegenkwam)
Samengevat is het “Power to the Masses” ofwel de menigte heeft de kracht.
U bent namelijk niet de enige zoekende in de woestijn, de meerderheid van KMO’s of zelfstandigen heeft achterstand in SEO technieken.
Net als u willen de meesten een makkelijk systeem en het mag gratis ook.

Search engine fundatie

U kunt het beschouwen als vele partijen die ieder één steen bijdragen. Door deze vele steentjes te verenigen ontstaat langzaam maar zeker een fundatie waar alle deelnemers tot in lengte van dagen op kunnen steunen.
Met de bijkomende steentjes (nieuwe leden en nieuwe bijdragen van een lid) neemt de stevigheid en omvang van SuCasa™ toe.
Google en andere zoekmachines kunnen niet meer om ons heen.

De SEO-werking van deze verenigde kracht kan enkel groeien, ondanks dat blijft de inhoud van SuCasa™ super transparant: voor de zoekmachine is elke blog, post of artikel goed vindbaar als ware het één grote vitrine.

Wat kan SuCasa™ voor u betekenen?

Ik begrijp dat u met dit verhaal nog altijd geen helder beeld hebt en ik nodig u van harte uit om uw vragen te stellen.
Bij gebruik van onderstaand formulier bent u van een spoedige reactie verzekerd.
Gelooft u met mij mee in de kracht van de massa? Dan profiteert u van makkelijk SEO….. Gratis!

SuCasa: meer klanten zonder één verandering aan uw website

SWW Consultancy heeft een nieuw concept voor u beschikbaar.
Dit concept heet SuCasa™ en streeft naar meer klanten die u via een zoekopdracht of zoekmachine vinden.
Het doel is in lijn met de SWW filosofie: relevante web-artikelen op een slimme manier in uw site plaatsen zodat ze door de zoekmachines goed vindbaar zijn.
SuCasa™ is in haar unieke uitvoering subtiel anders.

SuCasa™ is afgeleid van het gezegde Mi Casa, Su Casa, vrij vertaald betekent dit “mijn huis is jouw huis”.

Sucasa™ is Anders op één detail: Uw site hoeft niet aangepast te worden.

Dit heeft een aantal voordelen:

  • u hoeft niemand toegang te verlenen tot uw site,
  • het kost minder tijd
  • is flexibeler inzetbaar.

Mi Casa Su Casa:
SWW Consultancy stelt haar website beschikbaar voor artikelen met uw content. Zo wordt mijn site ook uw site.
Uw content op deze site gaat fungeren als portaal naar uw eigen site.
Door goed geplaatste artikelen zal uw toekomstige klant op SWW Consultancy terechtkomen en leest uw content.
In deze blogs, artikelen of andere mediavormen (foto’s en film) zitten meerdere links naar uw eigen site.
De juiste klant zal zeker doorklikken en converteert daarmee naar een lead op uw website.
Vanaf dat moment is het aan u om deze lead naar een tevreden klant te doen groeien.

Kracht van de massa

Een voorbeeld:
Beeld u in dat u elke mand een artikel plaatst, voor Google doet u dan 12 nieuwe events per jaar. Dat is mooi, maar zeker niet bijzonder.
Nog vijf andere gebruikers doen hetzelfde en dat maakt samen zes ‘matige’ aanbieders.
Door deze 6×12 artikelen via één website te plaatsen wordt het effect ineens een actieve grbuiker die 72 waardevolle posts plaatst, dat verhoogt de vindbaarheid van al deze 72 posts!

Met het toenemend aantal gebruikers van deze dienst ontstaat er dus een gezamenlijk voordeel: de massa van nieuwe artikelen zorgt voor een toename in Google-authenticiteit doordat elk artikel geïndexeerd wordt. Daar profiteren alle artikelen van.
(lees in deze blog over indexering)

SuCasa
Power to the masses
SuCasa™: pay-per-lead = Financieel risicoloos

Het moet wel leuk blijven, het leven is al duur genoeg.
Het plaatsen van een bestaand artikel of beperkte blog is gratis.
Komt daaruit een lead op uw site terecht dan is dat iets waard.
Omdat u pas iets betaalt wanneer er daadwerkelijk resultaat is loopt u geen enkel risico.

Hoe dan?!

Ik besef dat bovenstaande om uitleg vraagt, deze geef ik u graag.
Neem daartoe makkelijk contact op via mijn contactformulier:

Organische zoekresultaten worden beter gewaardeerd

Wat zijn organische zoekresultaten?

Organische zoekresultaten, ook wel natuurlijke zoekresultaten genoemd, zijn dié regels die uw zoekmachine vindt op basis van inhoud en relevantie aangaande het ingegeven zoekwoord.
Een goede optimalisatie van uw boodschap maakt dat ze beter gevonden gaat worden zodra uw klant ernaar zoekt.

organische zoekresultaten

Zijn er dan nog andere zoekresultaten?

Zeker wel! Dit zijn de gesponsorde resultaten. De eigenaar van het stuk content betaalt de zoekmachine om zoekopdrachten met het betreffende zoekwoord op een prominente plaats in de zoekresultaten weer te geven.
Deze inkomsten vormen een deel van het bestaanrecht van de zoekmachine, bijvoorbeeld de ‘Adwords’ leveren Google geld op.
organische zoekresultatenEen gesponsord zoekresultaat is herkenbaar aan de omkaderde ‘Adv.’ die Google bij het resultaat vermeldt.

Organisch zoekresultaat beter gewaardeerd.

Gesponsorde resultaten hoeven niet per definitie slecht te zijn, dat zal niemand beweren. Wel is het zo dat de plaatser blijkbaar niet zeker is van zijn positie binnen de zoekresultaten en hij/zij koopt daarom liever een prominente positie (meestal) bovenaan de pagina. De plaatser koopt dus een toppositie waardoor het lijkt alsof de betreffende content super-relevant is.
Het merendeel van de zoekers waardeert echter de natuurlijke resultaten beter omdat daarvan is gebleken dat de inhoud op relevantie scoort.
Google heeft dat met haar software-algoritmen bepaald op grond van een aantal parameters.
Deze beoordeling is voornamelijk gekoppeld aan de content en aan de website waarop deze content staat, zowel kwalitatief als kwantitatief.

SWW consultancy adviseert en implementeert zodat ook uw content goed gevonden zal worden in de zoekopdrachten van uw toekomstige klanten.
Daarin ben ik niet de enige, maar SWW consultancy is wel uniek.
SWW maakt zich sterk met kennis van de Nederlandse markt in combinatie met een goede aansluiting op de Vlaamse markt.
Als u aan de slag wilt met de digitale versnelling in dit Vlaams-Nederlands werkgebied dan nodig ik u van harte uit contact op te nemen.
Alvast bedankt!

 

De digitale versnelling

Heeft u kinderen van 8 jaar of ouder?
Goede kans dat zij het begrip digitale versnelling al prima aan u kunnen uitleggen, mits u ze eerst uitlegt hoe het vroeger werkte, want dat zullen ze niet weten.

De wereld digitaliseert en daarmee ook de vele processen die de wereld draaiende houden. Of uw zaak draaiende houden….. want ondernemers die stilstaan kiezen voor achteruitgang.

Klinkt digitale versnelling u goed in de oren en wilt u hiermee uw zaken vergroten of verbreden? Prima! Neem dan de moeite om wat adviseurs te spreken en kies welk traject het beste bij u en uw gevoel past.

U merkt dat het werkt

digitale versnelling

U bent op een digitale manier bij deze informatie uitgekomen, dus u ziet nu al dat het kan werken.
Digitale versnelling berust op toegepaste Inbound Marketing technieken, daar mag u mij alles over vragen.

Momenteel is de term veel gehoord vanwege radio-reclame, een vorm van Outbound marketing: klassiek, maar daarom niet minder effektief, zeker niet door de pakkende uitvoering die Telenet koos.
Had u specifiek de Telenet-site willen bezoeken? Dat kan door hier te klikken.

Voor wie?

Bent u een Kempische ondernemer en benieuwd naar de mogelijkheden om met lokaal en persoonlijk contact uw eigen digitale versnelling te realiseren?
Laat het me dan weten via onderstaand formulier, ik kom er snel bij u op terug.

Help, mijn website levert niets op!

Weet u nog wanneer uw website live ging?
Waarschijnlijk vol verwachting van de nodige klanten die het zou gaan opleveren. En terecht, want daar is een website voor bedoeld.

Toch kan het zijn dat u denkt: ik heb er spijt van, want mijn website levert niets op. Dat is mogelijk uw gevoel, maar dat hoeft niet zo te blijven.
Uw website gaat zeker iets opleveren zodra:

  • de juiste mensen hem bezoeken
  • een deel van deze surfers ook contact met u opneemt.
De juiste bezoeker gaat contact met u opnemen

In het kader van deze blog beperk ik me tot de bezoekers die uw site bezoeken nadat ze in een zoekmachine een zoekterm invoerden.
Andere vormen waarmee men bij uw website kan komen (Social media links, rechtstreeks uw webadres gebruiken, links via andere websites) komen in andere blogs zeker nog aan de orde.

Bij deze gerichte bezoekers ligt de kans dat ze met u contact opnemen hoger dan gemiddeld, ze zochten immers specifiek op één van uw trefwoorden, geen toevallige bezoeker dus!

Een eerste vraag die gesteld moet worden is “wanneer werd uw site gelanceerd?”
De leeftijd doet er namelijk toe. Is uw site nog erg jong, dan heeft ze nog niet de kans gehad veel authoriteit op te bouwen.
(waarom dat van belang is leest u hier)

Draait uw site al een tijdje mee, maar levert ze weinig transacties, dan is er werk aan de winkel.
U doet er goed aan om niet meteen aan de site te gaan sleutelen, het plaatje is groter dan alleen uw site.
Uiteindelijk kan het goed zijn dat ook in of aan uw site veranderingen kunnen gedaan worden, maar het begint ergens anders, u raadt het mogelijk al: Start with Why…. wat is uw WHY?

website levert niets op

Voor uw traject is geen vast recept en alleen komt u vaak niet verder dan uw eigen cirkeltje.
Ik help u graag met het verhelderen en alle voortkomende verbeteracties.
Met een beetje sturing en de juiste uitleg pakt u de nieuwe start en toekomstig onderhoud weer vol energie op!

U wilt er een paar avond-uren in investeren? Ik ook!
Contacteer me via onderstaand formulier, u krijgt spoedig reactie!

 

Een SEO optimalisatie van uw website

SEO is een veelgebruikte term, toch is het meer dan een modewoord.

beter gevonden worden in Google

SEO betekent zoekmachine-optimalisatie (Search-Engine Optimization) en daarin zit meteen de betekenis:
Het is een noemer voor allerlei aspecten die uw website beter vindbaar maken voor een zoekmachine (in de meeste gevallen is dat Google).
Het mechanisme hierachter heet indexering, een heel complex verhaal als u alle details zou willen weten. Lees hier een basic artikel over indexering.

Hoe weet ik of mijn SEO goed is?

Ik heb ervoor gekozen de SWW website in WordPress op te maken. WordPress kent vele extra programmaatjes waarmee het basispakket uit te breiden is, dit zijn de zogenaamde ‘plugins’.
De WordPress-plugin om pagina’s en posts te beoordelen op SEO-score is Yoast.
Per post voegt Yoast twee iconen toe waarin u terugkoppeling krijgt over leesbaarheid en SEO (vindbaarheid)

SEO optimalisatie website

Yoast geeft advies over de SEO optimalisatie van uw website

Hoe dan?
Yoast maakt het gemakkelijk om te zien hoe goed je content is opgemaakt in de ogen van Google. Dit laatste is meer dan een detail! Immers, het gaat er niet alleen om wat u zelf vindt, als u gevonden wilt worden door Google dan is het zinvol te streven naar een maximale vindbaarheid.

Moet u alles doen voor een maximale Yoast-score?

Mijn antwoord hierop is een Nee, en wel hierom:
Ten eerste moet u helemaal niets.
Ten tweede is Yoast een tool die inzicht geeft, maar niet leidend is.
Ten derde bepaalt u zelf wat past bij u, of bij de post die het betreft.
Een voorbeeld: Yoast vindt dat een post toch wel 300 woorden moet bevatten. Uw boodschap past perfect in 200 woorden; gaat u er dan nog 100 woorden bijschrijven om Yoast gelukkiger te maken?

Het is wel zo dat een site met overwegend ‘groene’ SEO-waardes ook goed gevonden zal worden.
Let op: de vindbaarheidsscore is gekoppeld aan het door u gekozen zoekwoord.
Uw pagina zal alleen in de Google-ranking voorkomen als er daadwerkelijk op dat specifieke woord gezocht wordt (door uw klant!).
Wees dus slim in het kiezen van dit zoekwoord.

Wilt u uw website harder voor u laten werken?
Overweeg dan of u het zelf gaat proberen of dat we samen iets neerzetten wat werkt!

Gaat u zelf aan de slag? Benut deze 29 tips!

Wilt u uitleg of voorbeelden bij de tips, of gewoon eerst eens even verkennen?
Laat dan via onderstaand formulier van u horen, het maakt u altijd wijzer!

Nederlandse klanten vinden

Nederlanders zijn van oudsher al een volk wat graag zaken doet buiten de grenzen. Dat was vroeger zo en nu nog steeds.
Gelukkig hoeven we tegenwoordig niet meer ver te gaan om alles van het buitenland te weten, alles zit al in onze smartphone.
In dat apparaatje kunt u nieuwe Nederlandse klanten vinden, maar het zou ook omgekeerd kunnen werken.

Eerste gratis 2018-tip:

Als u als zaakvoerder meer omzet wilt realiseren op Nederlands grondgebied, verplaats u dan in de Nederlander en zijn/haar smartphone.

Zeg het in drie regels

Als u uw klant één berichtje van drie regels zou mogen zenden, wat staat daar dan in?nederlandse klanten vinden
– welk probleem lost u op?
– Wat maakt uw oplossing uniek?
– Hoe wint u het vertrouwen van deze nieuwe klant?

Door voor uzelf deze drie regels duidelijk en helder te formuleren is het halve werk al gedaan.
Helaas heeft u geen nummers van al uw potentiële klanten dus zal de aanpak omgedraaid moeten worden.

Terug naar de smartphone

Ook Nederlanders komen terug thuis uit hun werk. De momenten die de werkdag bepaalden circuleren nog in het hoofd, daaronder ook het probleem wat u nou zo mooi op zou kunnen lossen. Hij moet het u enkel nog vertellen.
U mag er op rekenen dat het probleem aan Google voorgelegd zal worden.
Zie hier de omgekeerde wereld: de zoekende zal u tussen de zoekresultaten terug moeten zien, het liefst in de top drie op pagina één (want ook Nederlanders zoeken liever niet verder dan nodig).

Eén methode voor de drie regels

Er is een handige en snelle methode om uw presentatie zó te doen dat aan de drie belangrijke regels voldaan wordt: smelt het samen in een blog.
De blogmethode is niets anders dan het delen van een stukje van uw expertise (kennis dus) welke specifiek te maken heeft met de probleemstelling (het zoekwoord).
Door dit op internet vindbaar te maken wint u het vertrouwen van de zoekende partij.
Als uw oplossing ook daadwerkelijk het probleem van de klant op zou kunnen lossen en u bent uniek genoeg dan is er een match.
Deze benadering is gekend als Inbound Marketing, de klant zoekt contact met u, niet omgekeerd.

nederlandse klanten vinden

Let’s connect

Uw blog is authentiek, heeft genoeg inhoud, maar is gelukkig niet te lang en eindigt met een makkelijke vorm om even contact op te nemen.
Bijvoorbeeld een formulier als hieronder.
Laat het me weten als u met de hierboven beschreven aanpak aan de slag wilt.
Ik ben zelf van Nederland, dus op dat vlak kan ik al een stuk meedenken.

Tweede gratis tip

In België werkt dit al net zo goed!

Zoekt u hulp bij uw website onderhoud?

Hulp bij website onderhoud maakt dat u sneller resultaten boekt.
Net als andere tools heeft een website ook onderhoud nodig om in conditie te blijven.

Tekenen van achterstallig onderhoud aan uw website

Loopt het aantal of de kwaliteit van de aanvragen via uw website terug?
Komt er amper reactie op uw aanbod?
Concurrenten die wel scoren?
U wilt verandering, maar geen idee waar te beginnen?
Social media inzetten in B2B, welke netwerken dan?
Hulp bij het onderhoud aan uw website zet u snel weer op de rit.

Weet u zelf goed wat u wilt?

Begrijp wie u met uw boodschap wilt bereiken.
Besef wat u te bieden heeft.
Welke problemen kunt u voor uw klanten oplossen?
Waarom weten uw -potentiële- klanten dat niet?
Waar zoeken uw klanten naar oplossingen?
Welke termen gebruiken ze bij het zoeken?

Mijn aanpak is om bovenstaande vragen serieus en op een pragmatische manier met u te beantwoorden. We hebben een goed gesprek, halen er anekdote’s bij en verplaatsen ons in uw klant.
Soms is dit confronterend, maar onderaan de streep vormt het ALTIJD de basis onder een nieuwe start van uw digitale visitekaartje.

Maakt u uw mailbox vast leeg voor de aanvragen die zeker gaan komen?

Laat me weten op welk vlak u hulp zoekt bij uw website.

Hoe werkt google indexering

Hoe werkt Google indexering?

Ik leg het principe graag uit aan de hand van een voorbeeld.
Een volledige uitleg kan ik u niet geven en bovendien past Google zijn algoritmen voortdurend aan. De grote lijnen blijven echter waar, dus die kan ik beschrijven.

Een analoog voorbeeld van indexering

Stel u voor, u heeft een grote opslagruimte met miljoenen mappen met allerlei nuttige  en minder nuttige informatie in de meest uiteenlopende onderwerpen.
Elk blaadje in die miljoenen dikke ordners stelt een webpagina of post voor.
Een hoop kennis, een hoop nutteloze informatie, allemaal beschikbaar, allemaal toegankelijk. Wat een feest!
Tot u iets specifieks nodig hebt….. dat wordt bladeren!

Om de zoektijd te beperken en informatie op relevantie te sorteren zijn trucjes uitgevonden.
Door de inhoud van een map achter op de rug te schrijven moet u niet steeds elk blaadje lezen om te weten wat er in een map zit.
Door steeds elke toevoeging te screenen en de inhoudsopgave te bewaren krijgt u een compleet overzicht van de aanwezige content. So far so good.

Vervolgens kunt u bij waardevolle en nuttige content een plusje schrijven. Dat helpt pas echt als u bij waardeloze of gekopieerde content ook netjes een minnetje zet.
Voortaan gaat u alleen nog naar de mappen kijken waar -overwegend- plusjes op staan.

Door nu deze favoriete mappen binnen handbereik op te bergen wordt goede content nog makkelijker te bereiken.
Dat is het principe van indexering.

Digitale mogelijkheden die Google indexering kent

Indexering bevat dus bovenstaande acties die Google doet met uw nieuwe content en al heeft gedaan met alle aanwezige pagina’s en blogs.
Google is digitaal en houdt tevens met hetzelfde gemak bij welke content van welk domein komt. Zo weet Google hoeveel plusjes en/of minnetjes dit domein scoort. En dat weten ze voor elk domein, zonder meer indrukwekkend!

Ga voor de bonus!

Naar mate een domein langer bestaat krijgt het wat bonus-plusjes.
Naar mate een domein origineel en authentieke content plaatst neemt de waardering toe.
Naarmate een domein vaker gekozen wordt in de Google zoekresultaten kent Google ook meer credits toe.
Daar houdt het niet bij op, de algoritmen worden almaar slimmer en uitgebreider.

Tussen de mapjes met waardevolle inhoud staan er ook altijd een paar met zo’n irritante gele of roze Post-it opgeplakt. Deze vallen ook op bij opzoekingen. Die lelijke aandachttrekkers zijn de welgekende Adwords.
De plaatsers van deze content zijn er niet zo zeker van dat ze plusjes gaan scoren op inhoud of originaliteit en kopen hun plek af met een Post-it. Ook een manier.

Wat doet de Google indexering bij een opzoeking?

Bij een gevraagde opzoeking, bijvoorbeeld door uw klant, zal Google alle gerelateerde resultaten vinden, dit zijn soms honderdduizenden stukken content.
Dan gaan de filters los en op basis van toegekende plussen en minnen.
Zo wordt de ranking bepaald voor de organische zoekresultaten.
En omdat de SEA-klanten zo graag betalen krijgen zij een plaatsje bovenaan de pagina, mits ze op de zoekterm ook een Post-it hebben geplakt.
SEA is super, het levert Google geld op zodat er goed naar onze SEO-artikelen gezocht kan worden!

Uw content van gisteren wordt niet gevonden? Dat kan!

Wat nog goed is om te weten: Google scant niet elke dag het hele web af. Sommige plaatsen waar nooit wat nieuws te vinden is kosten tijd en geld zonder opbrengst, daar komt Google niet terug.
Op hot-spots waar kennis wordt gedeeld, mooi leesbaar verwoord en goed opgetuigd volgens de SEO-spelregels, dáár komt Google zeer regelmatig ‘digitaal rondsnuffelen’.
Door regelmatig goede content te plaatsen mag u er op rekenen dat Google uw resultaten wekelijks bijwerkt.

terug naar ‘Beter gevonden worden door Google’

Hoe kan ik beter gevonden worden in Google?

Hoe kan ik beter gevonden worden in Google?

Is dit een million-dollar-question?
Ik hoop het niet, anders betaalt u echt teveel!

Of maakt het een hoop dollars verschil of u in pagina één of twee van de Google zoekresultaten verschijnt?
Ik denk persoonlijk van niet, maar het is zonder meer waar dat page-one-results meer aangeklikt worden dan page-two….. om over page 15 nog maar te zwijgen.

Ons doel is pagina één.

Zover zijn we nu al gekomen, pagina één, daar gaan we voor. U ziet, het gaat best snel!

Hoe dan?

Er zijn verschillende manieren om op pagina één terecht te komen.
Om die wegen optimaal te bewandelen is wat voorkennis nodig over de werking van Google.
Google volgt het internet op de voet en indexeert alles wat er op het web te vinden is. Wilt u daar nu verder in duiken, ga naar mijn blog over indexering.

Gevonden worden op onderwerp X is niet meer of minder dan dat u helder en duidelijk genoteerd staat in Google’s aantekeningenboekje van waardevolle content betreffende onderwerp X.

Was het nu SEO of SEA?

Deze aantekening verkrijgen kan op twee manieren:
Methode 1 loopt via een organische, natuurlijke weg, gebaseerd op inhoud, waarde en authenticiteit. Bijvoorbeeld kennisblogs over onderwerp X.
Methode 2: u koopt een plekje voor onderwerp X, dat heet SEA.

Meer over SEA.

De A staat voor Adwords, in het voorbeeld van deze paragraaf is dat ‘bitcoin kopen’.Hoe kan ik beter gevonden worden in Google
Om in de zoekresultaten kenbaar te maken dat de link voortkomt uit betaalde Adwords staat er netjes een ‘adv’ omkaderd weergegeven.
U betaalt voor elke klik die er op een betaalde SEA-link wordt gedaan, ongeacht of deze bezoeker er iets mee doet.
Voor populaire zoekwoorden is er een dagprijs, hoe ‘hotter’ de zoekterm hoe hoger de prijs per klik en derhalve, uw SEA maandfactuur.
Zomaar een voorbeeldje, bitcoin kopen is vandaag de dag (maart 2018) populair, de eerste echte link staat onderaan de pagina, onder maar liefst vier gesponsorde links.

Ik concentreer me liever op SEO

SEO staat voor Search Engine Optimization, zoekmachine optimalisatie.
Ze hadden het beter GO! genoemd, want de standaard in zoekmachines is Google, het is dus eigenlijk Google Optimalisatie.

Hoe werkt SEO?

SEO is de natuurlijke organische manier om te zorgen dat Google weet wat de inhoud, de meerwaarde van uw content is.
Door structuur en wat onderhuidse kenmerken aan te brengen in uw content zal Google deze informatie opslaan bij uw post.
Op het moment dat er ergens op het web gezocht gaat worden naar dit kenmerk zal Google u noemen in de zoekresultaten.
Samen met enkele andere parameters die aan u en uw domein zijn gekoppeld komt daar een soort van score uit.

Ondanks goeie SEO of dikbetaalde SEA toch niet bovenaan pagina één?

Dat zou kunnen. U bent namelijk niet alleen op de wereld, ook anderen bieden content aan die geïndexeerd is geworden door Google.

Hoe kan ik beter gevonden worden in Google?

Met de kennis van bovenstaande sijpelt het misschien al een beetje door.
Onderstaande opsomming doet de werkelijkheid ernstig tekort, maar dit is dan ook geen snelcursus SEO-Master.
Ik probeer het voor nu bij de grote lijnen te houden met een top drie.

  • Maak uw domein in orde op de parameters die Google belangrijk vindt
  • Breng SEO kenmerken aan in uw content
  • Kies uw zoekwoorden juist, onderscheid u van de rest van de wereld

Als u het tot hier hebt uitgelezen zouden we een keer moeten praten, er nog zoveel niet gezegd…..

Bedankt voor uw aandacht!

Uw website uitbesteden kan een verstandige keuze zijn

Mijn website uitbesteden…..waarom eigenlijk niet?

Mits u geen ondernemer bent op het gebied van webhosting, is er een aantal overwegingen te maken omtrent de invulling van uw web-activiteiten.

Stelling:
Elke ondernemer die leeft van opdrachten doet iets met marketing.
Marketing is namelijk het instrument dat ervoor zorgt dat de markt weet dat u er bent en wat u voor de markt kunt betekenen.

Er zijn ondernemers die stellig beweren ‘niks aan marketing te doen’ en toch voldoende werk te hebben.
Dat zijn gelukkige mensen, want ondanks het feit dat zij zelf niet Actief en Direct met marketing bezig zijn doet de markt dat blijkbaar vóór hen. Hoe gaaf is dat?
We kennen dit instrument allemaal: Geen betere reclame dan mond-op-mond-reclame.

Het merendeel van de ondernemingen weet echter wel wat ze besteden aan marketing.
Globaal gezien zijn er twee categoriën te herkennen:

De makkelijke marketing: geld geven en klaar

In deze categorie valt af en toe eens een advertentie, sponsoring op sportshirts, borden langs het voetbalveld en van die leuke uitdeel-gadgets met uw naam en logo erop.

Een lastigere categorie: digitale marketing

In opkomende mate doet digitale marketing haar intrede in het bedrijfsleven.
Het aantal platforms waar u uw commerciële boodschap kunt delen is niet meer op één hand te tellen.
Aan één kant staan de Social Media platformen, Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+, Pinterest, Instagram en zo verder.
Aan de andere kant kennen we allemaal de kracht van een goede website.

Maar werd u nu ondernemer om bezig te zijn met Social Media en website, of had u een speciale vaardigheid waarmee geld verdient wordt?
Meestal het tweede.

En bedenk eens, hoe doet u uw boekhouding? 9 kansen op 10 dat u dat uitbesteedt bij een boekhouder. En terecht, want dat is zijn of haar specialisme en u houdt zich liever met uw werk bezig.
Net zoals een goede boekhouder zich terugverdient door voor u de goeie dingen te doen, zo kunt u ook uw website uitbesteden.

Marketing uitbesteden

Anders dan bij boekhouden kunt u -of de generatie die u op zal volgen- leren hoe het werkt. Inspiratie opdoen. Inzicht verkrijgen in het mechanisme, in Google, in uw klant, in de markt.
Zo kunt u uiteindelijk zelf door verfijning van uw website de digitale marketing als een olievlek verder doen uitbreiden. Of toch in die mate die u prettig vindt.

SWW Consultancy ondersteunt u graag in dit proces, maar is zelf geen website bouwer.
Ik zie graag dat u veel werk binnenkrijgt, maar ook dat u bezig bent met uw ‘why’, de meerwaarde van uw bedrijf voor uw klanten en de methodes om de markt tot bij u te krijgen. Daarom denk ik graag mee en deel ik kennis over het rendabeler maken van uw website.

Uw marketing uitbesteden kan een verstandige keuze zijn

Mijn marketing uitbesteden…..waarom eigenlijk niet?

Mits u geen ondernemer bent op het gebied van marketing, is er een aantal overwegingen te maken omtrent de invulling van uw marketing-activiteiten.

Stelling:
Elke ondernemer die leeft van opdrachten doet iets met marketing.
Marketing is namelijk het instrument dat ervoor zorgt dat de markt weet dat u er bent en wat u voor de markt kunt betekenen.

Er zijn ondernemers die stellig beweren ‘niks aan marketing te doen’ en toch voldoende werk te hebben.
Dat zijn gelukkige mensen, want ondanks het feit dat zij zelf niet Actief en Direct met marketing bezig zijn doet de markt dat blijkbaar vóór hen. Hoe gaaf is dat?
We kennen dit instrument allemaal: Geen betere reclame dan mond-op-mond-reclame.

Het merendeel van de ondernemingen weet echter wel wat ze besteden aan marketing.
Globaal gezien zijn er twee categoriën te herkennen:

De makkelijke marketing: geld geven en klaar

In deze categorie valt af en toe eens een advertentie, sponsoring op sportshirts, borden langs het voetbalveld en van die leuke uitdeel-gadgets met uw naam en logo erop.

Een lastigere categorie: digitale marketing

In opkomende mate doet digitale marketing haar intrede in het bedrijfsleven.
Het aantal platforms waar u uw commerciële boodschap kunt delen is niet meer op één hand te tellen.
Aan één kant staan de Social Media platformen, Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+, Pinterest, Instagram en zo verder.
Aan de andere kant kennen we allemaal de kracht van een goede website.

Maar werd u nu ondernemer om bezig te zijn met Social Media en website, of had u een speciale vaardigheid waarmee geld verdient wordt?
Meestal het tweede.

En bedenk eens, hoe doet u uw boekhouding? 9 kansen op 10 dat u dat uitbesteedt bij een boekhouder. En terecht, want dat is zijn of haar specialisme en u houdt zich liever met uw werk bezig.
Net zoals een goede boekhouder zich terugverdient door voor u de goeie dingen te doen, zo is ook de invulling van uw digitale marketing uit te besteden.

Marketing uitbesteden

Anders dan bij boekhouden kunt u -of de generatie die u op zal volgen- leren hoe het werkt. Inspiratie opdoen. Inzicht verkrijgen in het mechanisme, in Google, in uw klant, in de markt.
Zo kunt u uiteindelijk zelf de digitale marketing als een olievlek verder doen uitbreiden. Of toch in die mate die u prettig vindt.

SWW Consultancy ondersteunt u graag in dit proces.
Wij zien graag dat u veel werk binnenkrijgt, maar ook dat u bezig bent met uw ‘why’, de meerwaarde van uw bedrijf voor uw klanten en de methodes om de markt tot bij u te krijgen.

Zaken doen met Nederlanders

Zaken doen met Nederlanders, is dat écht zoveel anders?

Op papier is het om het even met wie u zaken doet.
Het ideale traject: U stelt een vraag en als het betreffende bedrijf uw probleem kan oplossen zal daar een offerte op volgen.
Bij overeenstemming stuurt u een bestelbon en er gaat aan uw oplossing begonnen worden.

Niemand is gemiddeld

De gemiddelde Belg anders dan de gemiddelde Nederlander.
(voor zover die al bestaan….)geen gemiddelde Nederlander

Eerst en vooral zijn Nederlanders veel directer, dat is soms confronterend.
Toch heeft het ook iets, als u er mee om kunt gaan weet u wel direct wat u aan ze heeft.

We spreken dezelfde taal, maar wel op een eigen manier.
Ze verstaan u vaak wel, maar begrijpen u niet.
Als Belg drukt u zich nu eenmaal wat vaker voorzichtig uit en dat landt niet altijd even goed. Een Nederlander is de communicatie anders gewend: duidelijk, rechtstreeks en direct …..en heeft dan moeite met u -figuurlijk- te verstaan.

Even goed en wel, hier is niks mis mee, niemand is hierin goed of fout, het is enkel een vaststelling van een paar verschillen.

Overleven is aanpassen

Net zoals het niet iedere Nederlander gegeven is om natuurlijk in het Belgische bedrijfsleven mee te draaien zal ook uw aansluiting in de Nederlandse markt soms aanpassing behoeven.

Het kan u zeker helpen om goed voorbereid het gesprek in te gaan, maar let op:
De stap vóór het gesprek is mogelijk nog belangrijker.

Hoe is die Nederlandse prospect bij u uitgekomen? Waar vond hij u en op welke manier?
Het merendeel van de hedendaagse opzoekingen gebeurt niet meer via de Gele Gids, Google heeft hierin de grootste rol tegenwoordig.

Een goed begin is het halve werk

Voor succesvol zaken doen met Nederlanders is een goeie match belangrijk, passen beide bedrijven bij elkaar?
Aangezien zeker niet alle bedrijven bij elkaar passen is het raadzaam ervoor te zorgen dat juist dát deel waar u graag mee aan de slag wilt gaan ook bij u terecht komt.
Al die andere liever niet!! …dat klinkt wat cru, maar maakt uiteindelijk iedereen gelukkiger.
Maak uw content dus zodanig dat uw favoriete prospect het zal waarderen en zorg bovenal dat u bovenaan in de Google zoekresultaten gaat terechtkomen wanneer uw prospect gaat googelen.

Met wat aandacht voor deze ingrediënten filtert u -via uw content- al op voorhand wie er bij u aan gaat kloppen: mensen die uw content waarderen en die geloven in uw oplossing.
De rest van het advies- en verkoopproces gaat u dan toch echt nog zelf moeten doen, dus aan ons rare taaltje kunt u het best maar snel gewoon worden.

Eén tip: Start with Koffie

In Nederland beginnen alle gesprekken, zowel de goeie als de slecht-nieuwsgesprekken met een bakje koffie.
-een tas mag ook- en het is aan u of daar een speculaasje of een speculoosje bij mag 😉

 

 

Benieuwd naar meer anekdotes of al eens vastgelopen? Ik investeer graag een koffie in uw zaak! Laat het weten in onderstaand formulier, u krijgt een spoedige reactie.

Nog enkele nuttige links over zaken doen met Nederlanders:

Management Team Artikel

Flanders’ Trade

Desmyttere

Het warm water niet opnieuw uitvinden

Ik gebruik voor het gemak liever SWW dan steeds ‘Start with Why’ te schrijven.

SWW als afkorting bestaat al langer dan vandaag en staat bijvoorbeeld voor Sanitair Warm Water. Dat lijkt iets heel anders dan de onderwerpen die spelen binnen SWW Consultancy. Toch is er overeenkomst, en dat is niet eens toevallig.

De ‘why’ van SWW

Ik geloof sterk in de kracht van kennis delen, daarmee komt bestaande kennis makkelijker in handen van mensen als u en ik die hiernaar op zoek zijn.
Daarmee moeten we zelf het Warm Water niet opnieuw uitvinden.
Dit is exact de essentie, de ‘why’, van SWW Consultancy: de kans om op mijn werkgebied de kennis van het Warm Water zo breed mogelijk te kunnen verspreiden en implementeren.

Waar ligt dan dat SWW-werkgebied

In letterlijke zin ligt het werkgebied in de grensstreek van België en Nederland.
Hier ben ik geboren en opgegroeid en heb aan beide zijden van de meet gewerkt.
Daarmee heb ik, soms met vallen en opstaan, veel geleerd wat ik u graag meegeef.

In figuurlijke zin ligt mijn werkgebied op een paar vlakken waar ik beroepshalve intensief mee bezig ben geweest én die ik bovendien erg interessant vond.
Ik heb bewust keuzes gemaakt om te werken in Quality Assurance en later in Sales met als verlengstuk -digitale- Marketing.

Why SWW?

Hier kan ik kort over zijn, Warm Water is er al genoeg voorhanden en het moet niet altijd moeilijk zijn.

Ik help u graag een vlotte start te maken.

That’s Why!

Wat is de ROI van Inbound Marketing

Wat bedoel ik met de ROI van Inbound Marketing?

De term Inbound Marketing krijgt in een volgende blog uitgebreid aandacht, nu kijken we eerst naar ROI.

ROI staat voor Return on Investment.
Pas als de return de investment overschrijdt maak je winst, dat is niet moeilijk.

Soms is de return lastig meetbaar, soms levert inbound marketing een keihard meetbare order op.

Om te beginnen een voorbeeld:
Beltech BV, een technische systeemintegrator voor industriële automatisering, haalde haar grootste opdracht ooit binnen door een concrete lead via de website.
Er is geen marketingafdeling, er komen redelijk weinig leads binnen, maar de kwaliteit is duidelijk hoog.

Wat was de Investment?

Een Youtube video
Een applicatiebeschrijving
SEO spelregels gevolgd
Actief gedeeld op LinkedIn
Actief gedeeld op Twitter

Wat is de Return?

De grootse order sinds het 31-jarig bestaan van het bedrijf.

De Investment betreft hoofdzakelijk wat tijd en een klein beetje moeite.
De Return een order van meer dan €500.000,= omvang.
Rekent u de rest zelf uit?

Beltech BV is overtuigd van de ROI van Inbound Marketing!

Wilt u reageren op bovenstaande of heeft u een vraag of feedback?
Ik hoor het graag!

PSV, de taal van de klant

Spreek de taal van de klant.

Net zo belangrijk als het verstaan van de behoefte die uw klant heeft is het verstaan van zijn taal.
Dit is soms lastiger dan het lijkt, maar het hoeft niet moeilijk te zijn.

Door te spreken met -en vooral te luisteren naar- mensen uit uw doelgroep pikt u de benamingen, termen en jargon op zoals die alledaags worden gebruikt.
U mag er van uit gaan dat uw aanstaande klanten, prospects dus, bij een nieuwe behoefte ook in diezelfde termen gaan zoeken.

Hoe handig is het dan dat u bovenaan staat in de Google zoekresultaten?
Heel handig! Doorgaans worden de links op de eerste pagina aanmerkelijk vaker gevolgd dan de zoekresultaten op pagina twee en verder.

Vergeet de inhoud niet

Wanneer u hoog in de ranking landt met ook nog eens een inhoudelijk stuk informatie, zoals in een blog bijvoorbeeld, dan zal dat uw aankomende klant absoluut goed doen.
U profileert zich hiermee dus als iemand die zijn taal spreekt, zijn probleem of behoefte herkent en er bovendien een oplossing voor heeft.
Deze prospect hoeft u niet meer over de streep te trekken, u hoeft enkel nog zijn oplossing juist te presenteren en uw verkoopproces af te lopen zoals u dat altijd al deed.

Slechts één klik verwijderd van een fijne samenwerking.

Goede kans dat uw hoogeplaatste link, met de juiste inhoud en bovendien de juiste sfeer vanwege de goedgekozen bewoordingen, als neveneffect heeft dat deze prospect niet eens verder kijkt.
Hij zal immers een goed gevoel bij u hebben en door deze verwachting in te vullen -overtreffen mag ook- vindt uw klant zijn gelijk.
Die partij die al goed aanvoelde blijkt ook gewoonweg goed te zijn!
Reden te meer om zijn bericht of aanvraag per omgaande in behandeling te nemen en te converteren in een opdracht.

Ezelsbruggetje voor de voetballiefhebbers

De zoekwoorden die uw prospect gebruikt zijn in feite zijn Prospect Search Vocabulary, ofwel PSV.
Daar worden we in omgeving Eindhoven regelmatig aan herinnerd.

taal van de klantDe hierboven benoemde informatie is slechts een topje van de ijsberg.
Wilt u meer weten over juist te kiezen zoekwoorden en hoe deze te verwerken in uw content?
Geef dan met onderstaand formulier een reactie.
Ik kom er uiteraard snel bij u op terug!