duurzaam recruitment

Duurzaam recruitment en sales

duurzaam recruitment

Zo, die staat mooi, een duurzame stempel!

Meteen een gewetensvraag:
Als het op verkoop en recruitment aankomt, bent u dan eerder van de oude stempel, of van de duurzame aanpak?
Lees verder om daar achter te komen.

De oude stempel verkoop

De traditionele verkooptactieken in business-to-business (B2B) waren sterk verbonden met het te verkopen produkt. Marketing- en verkoopactiviteiten speelden zich af met het produkt in de hoofdrol en schreeuwden u toe dat u dit produkt écht nodig had.
De aangeleerde marketing-p’s stonden allemaal voor PUSH.
En niet zelden werkte deze push nog ook….. of u zich achteraf bekocht voelt lijkt er niet toe te doen. Krijgt u al een duurzaam gevoel? Nee.

Van de nieuwe stempel: Duurzaam verkopen

Duurzaam verkopen is eigenlijk geen verkoop. Het mechanisme richt zich op meerwaarde voor uw klant.
Weet u over te brengen dat u het probleem van de klant begrijpt?
Kunt u de klant het gevoel geven dat uw oplossing zijn probleem verhelpt?
Bent u makkelijk benaderbaar om daarover te spreken en te bevestigen wat de klant hoopt te horen?
Dan is het verkocht!
De methodieken om dit daadwerkelijk te laten werken vallen onder de noemer inbound marketing.
Duurzame verkoop door inbound marketing werkt voor iedereen.
Ik leg het u graag uit.

De oude stempel recruitment

De head-hunter…. vast wel van gehoord.
duurzaam recruitment

Steeds op zoek om weer een kandidaat ‘weg te kunnen zetten’.
Op elke kop staat een prijs, dat weet de head-hunter te verkopen.
Hij levert, u betaalt een flinke premie en de kandidaat is van u.
Voelt dit als duurzaam? Bij mij niet!

Van de nieuwe stempel: Duurzaam recruitment

Neem het budget van de head-hunter en besteed het aan uzelf en uw organisatie.
Gebruik de middelen duurzaam door te investeren in uw bedrijf en het op die manier aantrekkelijk te maken voor nieuw talent.
Investeer naar binnen toe in cultuur, faciliteiten, sfeer … noem maar op.
En investeer naar buiten: ga voor duidelijke branding en maak kenbaar wat u te bieden hebt!
Zorg dat u daar verschijnt waar uw doelgroep beweegt.
Wees vindbaar op de platformen waar uw doelgroep zoekt.

Net zoals u vroeger overwoog de specialistische recruiter in te schakelen voor de klus, kunt u ook nu duurzaam recruitment in huis halen.

SWW Consultancy is zelf geen recruitment specialist, maar wel een duurzame netwerk-hotspot.
Ik breng u dan ook graag in contact met twee experts die de match in new-generation-HR en new-generation-marketing, branding en vindbaarheid samensmeden tot duurzaam recruitment!
Misschien kent u ze al : Brand New Talent! is zo’n team.

Gratis en vrijblijvend advies over duurzaam verkopen en duurzaam recruitment

Meer over SWW
Inbound Marketing made easy
Over SuCasa™ SEO-as-a-service