Spreek de taal van de klant.
Net zo belangrijk als het verstaan van de behoefte die uw klant heeft is het verstaan van zijn taal.
Dit is soms lastiger dan het lijkt, maar het hoeft niet moeilijk te zijn.
Door te spreken met -en vooral te luisteren naar- mensen uit uw doelgroep pikt u de benamingen, termen en jargon op zoals die alledaags worden gebruikt.
U mag er van uit gaan dat uw aanstaande klanten, prospects dus, bij een nieuwe behoefte ook in diezelfde termen gaan zoeken.
Hoe handig is het dan dat u bovenaan staat in de Google zoekresultaten?
Heel handig! Doorgaans worden de links op de eerste pagina aanmerkelijk vaker gevolgd dan de zoekresultaten op pagina twee en verder.
Vergeet de inhoud niet
Wanneer u hoog in de ranking landt met ook nog eens een inhoudelijk stuk informatie, zoals in een blog bijvoorbeeld, dan zal dat uw aankomende klant absoluut goed doen.
U profileert zich hiermee dus als iemand die zijn taal spreekt, zijn probleem of behoefte herkent en er bovendien een oplossing voor heeft.
Deze prospect hoeft u niet meer over de streep te trekken, u hoeft enkel nog zijn oplossing juist te presenteren en uw verkoopproces af te lopen zoals u dat altijd al deed.
Slechts één klik verwijderd van een fijne samenwerking.
Goede kans dat uw hoogeplaatste link, met de juiste inhoud en bovendien de juiste sfeer vanwege de goedgekozen bewoordingen, als neveneffect heeft dat deze prospect niet eens verder kijkt.
Hij zal immers een goed gevoel bij u hebben en door deze verwachting in te vullen -overtreffen mag ook- vindt uw klant zijn gelijk.
Die partij die al goed aanvoelde blijkt ook gewoonweg goed te zijn!
Reden te meer om zijn bericht of aanvraag per omgaande in behandeling te nemen en te converteren in een opdracht.
Ezelsbruggetje voor de voetballiefhebbers
De zoekwoorden die uw prospect gebruikt zijn in feite zijn Prospect Search Vocabulary, ofwel PSV.
Daar worden we in omgeving Eindhoven regelmatig aan herinnerd.
De hierboven benoemde informatie is slechts een topje van de ijsberg.
Wilt u meer weten over juist te kiezen zoekwoorden en hoe deze te verwerken in uw content?
Geef dan met onderstaand formulier een reactie.
Ik kom er uiteraard snel bij u op terug!