makkelijk SEO gratis

Hoe kan ik beter gevonden worden in Google?

Hoe kan ik beter gevonden worden in Google?

Is dit een million-dollar-question?
Ik hoop het niet, anders betaalt u echt teveel!

Of maakt het een hoop dollars verschil of u in pagina één of twee van de Google zoekresultaten verschijnt?
Ik denk persoonlijk van niet, maar het is zonder meer waar dat page-one-results meer aangeklikt worden dan page-two….. om over page 15 nog maar te zwijgen.

Ons doel is pagina één.

Zover zijn we nu al gekomen, pagina één, daar gaan we voor. U ziet, het gaat best snel!

Hoe dan?

Er zijn verschillende manieren om op pagina één terecht te komen.
Om die wegen optimaal te bewandelen is wat voorkennis nodig over de werking van Google.
Google volgt het internet op de voet en indexeert alles wat er op het web te vinden is. Wilt u daar nu verder in duiken, ga naar mijn blog over indexering.

Gevonden worden op onderwerp X is niet meer of minder dan dat u helder en duidelijk genoteerd staat in Google’s aantekeningenboekje van waardevolle content betreffende onderwerp X.

Was het nu SEO of SEA?

Deze aantekening verkrijgen kan op twee manieren:
Methode 1 loopt via een organische, natuurlijke weg, gebaseerd op inhoud, waarde en authenticiteit. Bijvoorbeeld kennisblogs over onderwerp X.
Methode 2: u koopt een plekje voor onderwerp X, dat heet SEA.

Meer over SEA.

De A staat voor Adwords, in het voorbeeld van deze paragraaf is dat ‘bitcoin kopen’.Hoe kan ik beter gevonden worden in Google
Om in de zoekresultaten kenbaar te maken dat de link voortkomt uit betaalde Adwords staat er netjes een ‘adv’ omkaderd weergegeven.
U betaalt voor elke klik die er op een betaalde SEA-link wordt gedaan, ongeacht of deze bezoeker er iets mee doet.
Voor populaire zoekwoorden is er een dagprijs, hoe ‘hotter’ de zoekterm hoe hoger de prijs per klik en derhalve, uw SEA maandfactuur.
Zomaar een voorbeeldje, bitcoin kopen is vandaag de dag (maart 2018) populair, de eerste echte link staat onderaan de pagina, onder maar liefst vier gesponsorde links.

Ik concentreer me liever op SEO

SEO staat voor Search Engine Optimization, zoekmachine optimalisatie.
Ze hadden het beter GO! genoemd, want de standaard in zoekmachines is Google, het is dus eigenlijk Google Optimalisatie.

Hoe werkt SEO?

SEO is de natuurlijke organische manier om te zorgen dat Google weet wat de inhoud, de meerwaarde van uw content is.
Door structuur en wat onderhuidse kenmerken aan te brengen in uw content zal Google deze informatie opslaan bij uw post.
Op het moment dat er ergens op het web gezocht gaat worden naar dit kenmerk zal Google u noemen in de zoekresultaten.
Samen met enkele andere parameters die aan u en uw domein zijn gekoppeld komt daar een soort van score uit.

Ondanks goeie SEO of dikbetaalde SEA toch niet bovenaan pagina één?

Dat zou kunnen. U bent namelijk niet alleen op de wereld, ook anderen bieden content aan die geïndexeerd is geworden door Google.

Hoe kan ik beter gevonden worden in Google?

Met de kennis van bovenstaande sijpelt het misschien al een beetje door.
Onderstaande opsomming doet de werkelijkheid ernstig tekort, maar dit is dan ook geen snelcursus SEO-Master.
Ik probeer het voor nu bij de grote lijnen te houden met een top drie.

  • Maak uw domein in orde op de parameters die Google belangrijk vindt
  • Breng SEO kenmerken aan in uw content
  • Kies uw zoekwoorden juist, onderscheid u van de rest van de wereld

Als u het tot hier hebt uitgelezen zouden we een keer moeten praten, er nog zoveel niet gezegd…..

Bedankt voor uw aandacht!

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *